close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最熱
>即時新聞-最熱 
More Tickets. Better Service. Lower Prices.

Buy or sell tickets for concerts, sports, or theater. You'll find a huge and affordable selection at Ticket Liquidator!
From our sponsors
【動新聞】王金平反撲 司法救濟咁欸通?
Sep 12th 2013, 12:26

【綜合報導】展開立院龍頭保衛戰,王金平下午委由律師許英傑,到北院開庭。

王金平的策略,是在11號就先提出民事訴訟,確認國民黨籍存在。但他同時也提出假處分,第一是要求國民黨不得將撤銷黨級證書送至中選會,第二是要求國民黨讓他繼續行使黨員職權,並在暫時處分裁定前,不得註銷他立委名籍。如果獲准,就能暫時保有黨籍和立委資格反之則喪失。但這都只是暫時狀態,最後還是得走民事訴訟,確認國民黨籍存在。

只是官司一打耗時冗長,國民黨律師陳明因此擔憂,只要假處分一獲准,王金平在這個會期,幾乎可以說是繼續穩坐院長寶座。「假處分裁下去,他的院長的身分就一直存在,我們最後案子打到贏,也是沒有意義了。」但王金平委任律師許英傑則不滿的表示,國民黨是在缺乏證據的情況下,推論王金平涉關說,還舉台北市議員賴素如及行政院前秘書長林益世為例,表示兩人均曾因涉貪遭收押、起訴,但2人僅在案發後一個多月才遭國民黨處分,賴素如更只有停權,國民黨對王金平的處分顯然不合理。

王金平尋求司法救濟,希望保住院長大位。方萬民攝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    qmsl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()