close
Blogtrottr
國內要聞
提供國內重要大事最新消息。 
Looking for something light while keeping you safe and comfortable during extended waterside activities?

Shop New Drainmaker Shoe for Men, Women and Kids at Columbia!
From our sponsors
懲處王億?林永樂:研議
Sep 27th 2013, 12:46

駐美代表處新聞組長王億日前在「華盛頓郵報」網路貼文引發爭議,外交部長林永樂今天表示,將在研議後續懲處方式。立法院外交國防委員會的民進黨立委擬邀駐美代表金溥聰回台,到委員會說明及備詢。

民進黨立委蕭美琴踢爆,王億日前在華郵的投書,內容以「前國會議長」稱呼立法院長王金平,甚至還有情緒性評論,違反行政中立原則。金溥聰今天對此表達歉意;王億也聲明,貼文並未有任何人授意、無關駐處立場。

林永樂今天在立法院受訪時指出,外交部已再度提醒同仁嚴守行政中立原則;至於是否懲處王億,林永樂表示,會再研議後續懲處。

蕭美琴在立院議場當面要求林永樂,一定要依法懲處,不能道歉了事。蕭美琴指出,王億的行為已經違反公務人員行政中立法第五條「公務人員不得介入黨政派系紛爭」,無論如何都應依公務員懲戒法、公務人員考績法按照程序予以懲處。

蕭美琴也對林永樂說,處置違法行政人員「要有自己看法」,「不能什麼事情都要先問駐美代表」,否則駐外人員那麼多,未來如何管理?

外交國防委員會民進黨召委邱議瑩指出,委員會正在研議邀請金溥聰到委員會說明華郵風波。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    qmsl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()