close
Blogtrottr
國內要聞
提供國內重要大事最新消息。 
服貿協議 王金平:急也沒有用
Nov 26th 2013, 05:28

立法院審查兩岸服務貿易協議牛步,本會期過關的希望越來越渺茫,中國大陸海協會長陳德銘今天來台訪問,在野黨質疑陳德銘是來對服貿的審查進度施壓。對此,立法院長王金平表示,大家都知道急,但立院的審查進度是經過決議的,陳德銘施壓也沒有用,所以陳應該不是來施壓。

服貿協議審查在立法院仍停留在舉行公聽會的階段,待公聽會落幕恐怕這會期也將結束,六大工商團體急得不行,今天下午將二度拜會立法院長王金平,請託加速服貿審查。

王金平說,服貿現在就卡在公聽會的進度,當初國民黨和民進黨各擁一席內政委員會的召委,雙方都有排案權力,說好一人一半,各8場。如果要加速排公聽會,當然需要民進黨召委段宜康同意。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    qmsl 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()